• GRATIS LEVERANS PÅ ORDER ÖVER 699,-

  • SPARA ÖVER 40% PÅ 6-PACK

Betingelser och villkor


1) Ditt godkännande av att rätta sig efter och vara begränsad av dessa betingelser och villkor träder i kraft strax efter att du använder webbsidan. Om du inte accepterar gällande att agera under dessa Betingelser och villkor så ska du sluta att använda webbsidan omedelbart. Detta avtal gäller för dig – användaren av denna webbsida och Hairlust Group. 

2) Om varor blir beställda utifrån Danmark, så är det möjligt att, importavgifter och skatter kan tillämpas, så snart som varorna nått fram till deras destination. HairLust Group är inte ansvariga för dessa utgifter, och vi tar inte på oss att uträkna eller upplysa om tilläggskostnader gällande detta. Om du köper varor internationellt, så är du ombedd till att kontakta din lokala tullmyndighet i det land som du är bosatt i för mer information angående priser och procedurer.

3) HairLust Group garanterar inte att alla varor kommer att vara tillgängliga. Lagerangivelser finns inte tillgängliga på webbsidan, så om en vara visar sig vara utsåld, så kommer du att bli kontaktad av vår kundtjänst, för att hitta en lösning.

4) All information gällande prissättningar på hemsidan är korrekt så fort som de blivit upplysta på hemsidan. HairLust Group förbehåller sig rättigheterna till att ändra priserna och modifiera eller avlägsna erbjudande från tid till tid, som ses som nödvändigt. Vi förbehåller oss rättigheten till att uppdatera och ändra alla priser efter egen diskretion.

5) Priserna för varorna är angivna i danska kronor. Alla priser på webbsidan inkluderar moms. Beloppet dras först från ditt konto, när varan avsänds.

6) Hos HairLusts.se kan du betala med: Klarna, Paypal och följande betalningskort: VISA, MasterCard eller Eurocard. 

7) HairLust kommer att via E-post meddela dig om, när du kan förvänta dig att din(a) vara/varor skickas. Detta meddelande kommer att innehålla en angiven leveranstidpunkt, samt om din order skulle komma att bli försenad. Vi använder Post Nord och Bring som leverantörer.

8) Om en vara returneras till oss på grund av adressfel, som du har angivit, så kontaktar vi dig, och skickar paketet igen till den reviderade adressen, om du önskar att få varan återsänd. Detta betyder att du skall betala för porto, då fel uppstod på grund av fel från din sida.

9) Om en vara returneras till oss på grund av vilken orsak som helst, där kvittering inte har utgivits (kunden är inte tillgänglig, finns inte på plats, eller varan avisas,), och vår leverantör har försökt att leverera varan, så kommer du att bli behöva betala det samlade beloppet, som kan uppstå vid återleverans och andra utgifter som kan förekomma på grund av att varan returnerats till oss.

10) Du har som förbrukare 14 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss. Ångerrätten utgår 14 dagar efter den dag som du har mottagit din vara. Du skall inom 14 dagar från från mottagningen meddela oss angående att du ångrar ditt köp. Meddelandet skall givas genom att kontakta vår kundtjänst eller genom att använda standard-ångerformuläret.

11) Du ska returnera din order till oss utan onödig försening, och senast 14 dagar efter du har meddelat oss, angående önskan om ånger av ditt köp. Du är ansvarig för att betala de direkta utgifterna i förbindelse med varans/varornas returnering. Du bär risken för varan eller varorna från leveranstidpunkt. Skadat originalemballage kan möjligtvis utgöra en värdesänkning, så för att vara säker gällande att mottaga alla pengarna i retur, så rekommenderas det, att varan returneras i originalemballage.

12) Du mister din ångerrätt, om du bryter förseglingen på varor, på grund av eller hygienmässiga sundhetsorsaker, då kan varan/varorna alltså inte returneras.  

13) Om du ångrar ditt köp, så får du det belopp som du har betalat till oss, tillbaka via banköverföring. I fall av en värdesänkning, som du orsakat, så dras detta av från köpbeloppet.  

14) Om du använder din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar mottagna från dig med undantag av leveranskostnader), utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum som vi mottagit meddelande från dig gällande ditt beslut angående att du vill ångra detta avtal.

15) Om du ångrar köpet, ska varan sändas till: HairLust Group, Peter Bangs Vej 177B, 2. th. 2500 Valby, Denmark  

16) Vår ansvarsfriskrivning förklarar, att ingen del av denna hemsida är menad till att vara rådgivande, och man bör icke förlita sig på denna webbsidas innehåll i relation till alla sorters beslut eller handlingar.

17) I lagens omfång, så accepterar HairLust inte ansvaret för någon eller några som helst direkta eller indirekta förluster eller omständigheter, som anses vara förutsägliga eller påräkneliga. Detta inkluderar indirekta, betydelsefulla, specifika, exemplariska fel som härstammar från bruk av webbsidan, samt vilken som helst information, som existerar häri. Brukaren skall vara uppmärksam på att den gör användning av webbsidans innehåll på egen risk.

18) Vår persondatapolitik förklarar, att du måste ange vissa uppgifter för oss för att ingå avtal med oss, läs följande: Namn, adress, telefonnummer och E-postadress. Ansvarig för informationsuppgifter kan kontaktas genom vår kundtjänst.

19) Om du vill klaga över ditt köp, ska du hänvända dig till vår kundtjänst. Om en lösning inte hittas, så kan du skicka in ett klagomål till Konsumentklagomålsnätverket.

Handelsbetingelserna uppdaterades senast 1.09.2017